29 март 2014

SNP "Naši" - Izvinite, ali moji bogami nisu!

Juče sam sasvim slučajno naleteo na stranicu "СПИСАК 30 НАЈВЕЋИХ СРБОМРЗАЦА И ИЗДАЈНИКА МЕЂУ ЈАВНИМ ЛИЧНОСТИМА" koju je neko podelio sa sajta SNP "Naši". Obično ne klikam na takve linkove, jer me ne zanima previše taj vid desničarske propagande, ali pošto sam uočio da je još nekoliko mojih prijatelja na Facebooku podelilo tu istu stranicu, radoznalost me je ipak naterala da i ja kliknem. Iz prva sam mislio da se na tom spisku nalaze neki teroristi ili u najboljem slučaju javne ličnosti i političari iz nama ne tako naklonjenih zapadnih zemalja, pa sam i pre nego što se cela stranica učitala skrolovao tekst nadole kako bih što pre video imena i zatvorio stranicu. Međutim, čim sam pročitao prvih par imena doživeo sam šok. Na spisku se dakle nalaze imena nekih od najuglednijih i najznačajnijih ljudi u Srbiji.
Tri godine nisam napisao novi post na blogu, a sada to činim. Onda Vam je jasno koliko jak utisak je ovo ostavilo na mene. Zaista sam šokiran!

Na spisku se nalaze zaista ugledni i kvalitetni ljudi. Evo nekih imena, pa Vi prosudite sami: Mirjana Karanović, Nikola Đuričko, Biljana Srbljanović, Žarko Korać, Veran Matić, Nataša Kandić, Ivan Vejvoda, Srđa Popović, Teofil Pančić, Srbijanka Turajlić, itd... Ok, ima tu raznih imena. Sa mnogima se ne slažem. Imamo različite stavove po mnogim pitanjima. Ali svi ovi ljudi imaju jednu zajedničku crtu. A to je da imaju stav! Šta sad tu smeta udruzenju SNP "Naši" pa pozivaju na linč? To što ljudi imaju stav ili to što im se ti stavovi ne sviđaju? Zaista mi nije jasno.

Na toj istoj stranici se ispod svakog imena nalazi i "razlog" stavljanja na listu. Pogledajte molim Vas te komentare i recite koji normalan čovek bi to mogao tako da napiše i postavi na internet: http://nasisrbija.org/index.php/2014/03/28/spisak-30-najvecih-srbomrzaca-i-izdajnika-medju-javnim-licnostima/ 
Zaista sam zgrožen!

Ali znate šta mi je posebno jadno i odvratno. Upravo činjenica da ta stranica stoji online već čitav dan i što niko ne preduzima ama baš ništa. Tu pre svega mislim na policiju i tužilaštvo. Iskreno sam u dilemi. Da li oni ne preduzimaju ništa zbog toga što je trenutno vikend, pa su svi otišli kući, pa cela zemlja može da se okrene naopačke i nikom ništa ili zbog toga što to njima odgovara da to sve stoji da ljudi čitaju? Zaista ne razumem. Šta treba da se desi da neko odreaguje? Da li Vi poštovani čitaoci ovog bloga smatrate da je ovo bezazleno i odraz demokratije i slobode govora u našoj zemlji? Da li je ovo govor mržnje? I da li je ovo svojevrstan poziv na linč uglednih ljudi i intelektualaca? Da li sada ne daj bože treba da se desi neko zlo pa da neka budala sedne na život ili još gore ugrozi život nekome od ovih ljudi, samo zato što je neka šovinistička organizacija napravila spisak tzv. "srbomrzaca"?

I u kakvoj mi to zemlji uopšte živimo? Da li je moguće da postoje ljudi koji ovo podržavaju? I zašto? Kako neko može da podržava organizaciju koja poziva na linč, nebitno koga i nebitno zbog čega. Ko ih uopšte finansira? Vidim da imaju sponzorisanu kampanju na Facebooku koja vodi upravo na gore navedenu stranicu. Jbte, još samo treba da krenu da postavljaju bilborde i plaćene TV reklame. Ni to me ne bi začudilo. Zaista, ne čude me oni. Takvi su kakvi su (polu-debilni što bi rekao Čvarkov), nego me čudi država koja ne preduzima ništa! Zaista smo jadni svi zajedno u ovoj zemlji kada dopuštamo ovo ludilo - ne znam kako bih ga drugačije nazvao.

I na kraju da kažem. Naziv udruženja je SNP "Naši". Izvinite, ali moji bogami nisu!

Нема коментара:

Постави коментар