10 октобар 2011

Stanje hejta


U poslednje vreme sam prilično aktivan na Twitteru. Mnogi followeri su primetili da se to moje prisustvo pre svega odražava kroz "stanje hejta". Neki su me otvoreno kritikovali zbog toga. Zato se i javila ova potreba za dodatnim obrazloženjem. Here it goes...

Pre svega, važno je shvatiti da "stanje hejta" nije ono što bi neko okarakterisao "as is". Stvar je nešto kompleksnija. Ako sebe smatrate nonkonformistom, onda imate potrebu za otvorenom kritikom svega onoga što može ili mora biti bolje. Primera radi, stvari / pojave koje ja kritikujem, tj hejtujem su uvek stvari koje volim. Ali su to takođe i stvari koje nisu dovoljno dobre, a mogle bi biti. Ovako gledajući hejt u stvari predstavlja ljubav, tj. naklonost onim stvarima / pojavama koje su predmet kritike.

Pretpostavljam da će se većina složiti sa gore navedenim, iako sam siguran da će pojedinci reći da to ne mora i ne može da se primeni na svaku životnu situaciju, tj. kritiku ili hejt. Hajde da sada malo izvrnemo priču. Stvar moramo posmatrati i malo šire od toga. Zar ne?

U tom smislu se postavlja sledeće pitanje: Kakav je smisao kritike svih onih pojava koje očigledno nemaju nikakvu vrednost? Odgovor glasi da takve pojave svojim postojanjem na neki način ugrožavaju one koje pak imaju priznatu, tj visoku vrednost. Možda bi neko sada dodao da je dobro što one postoje kao takve, jer je upravo kontrast ovih dveju pojava taj koji na neki način determiniše njihovu vrednost. I to je tačno. Ali...

Mi ljudi smo nezadovoljna i nezahvalna bića koja uvek teže lepšim i boljim stvarima, tj. uslovima. Upravo zbog toga nalazim smisao u kritici pojava koje nemaju neku naročitu vrednost. Jer činjenica glasi da svaka osoba koja želi da unapredi svoj život ili okruženje mora da se bori sa vetrenjačama koje nam svakodnevno duvaju u lice. Neki od nas će sami krenuti protiv tih vetrenjača i eventualno okrenuti neku od njih. Za to je potrebna volja, ali i hrabrost.

E da. Priča o hejtu ne bi bila zaokružena bez onih stvari koje su kao takve postavljene iz čistog neznanja. Uzmimo za primer osobu koja recimo iz neznanja konzumira nešto što bi mnogi od nas okarakterisali šundom. Iz toga sledi da imamo izbor: ili da joj ponudimo nešto što ne smatramo šundom ili da se otvorenim hejtom na neki način odredimo prema stvari koju ona konzumira. Ono što se takođe podrazumeva je činjenica da je naša briga, tj. ljubav prema pomenutoj osobi u stvari pokretač željene aktivnosti.

Bilo kako bilo. Ovim tekstom sam samo pokušao da Vam približim svoje stavove o hejtu. Ako bih baš morao čitavu priču uprostiti do te mere da je svedem na nekoliko reči, onda bi to bilo da je hejt u stvari ljubav.

PS - Ovaj blog je nastao 2008. godine. Nisam ga uopšte održavao, niti sam se trudio da ga s vremena na vreme dopunim. Od kako sam aktivan na Twitteru, shvatam da blog u društvu odabranih i te kako ima svoju težinu. Stoga vas pozivam da se (me) uključite u diskusiju (ako osetite potrebu).

:)

4 коментара:

  1. Evo, da moj komentar bude svečano prvi. :D Prvo, ja npr. tvoje tvitove nikad nisam smatrala hejtom, nego onim krajnje zdravim, preko potrebnim i finim cinizmom. ''Hejt'' nekako, u najužem smislu te reči, ne mogu da smatram nečim što ima i intelektualnu težinu, no, u širem smislu, shvatam šta si hteo da kažeš, i slažem se sa svim što si napisao. Kritika je zaista potrebna, kao protivteža nekvalitetu, pa makar sve to bilo i krajnje subjektivno, ali bitno je da postoje ljudi koji idu nasuprot vetru, jer to tera i ostale na buđenje i razmišljanje, ''da li je to ipak tako'', i to je ono što održava svet, taj konflikt, ono što svet tera napred, u nešto novo, u konstantnu potragu za novim.

    Divan tekst, i dobrodošao nazad u blogosferu (i moja situacija je bila slična, počela sam blog 2009., ostavila ga, i vratila mu se ove godine u julu :))!

    ОдговориИзбриши
  2. Jelena, hvala ti na divnom komentaru. Sve što sam napisao u tekstu si ti na neki način dopunila. Drago mi je da ti se svideo.

    Tek sada vidim da i ti imaš blog. Nekako mi je promakla ta informacija. Definitivno ću mu posvetiti pažnje čim ugrabim malo vremena. Hvala još jednom.

    ОдговориИзбриши
  3. Mislim da je hejt kao kategorizacija tvojih tweet-ova preterana. Pre bih rekla da ti tvitaš kritički. :)
    E, sad, što se kritika ne dopada uvek i svima, pa to nije tvoj problem. :)

    ОдговориИзбриши
  4. Hvala na komentaru. Ali da dodam... tanka je linija izmedju kritike i hejta. Ako mene pitaš, svaka negativna pojava u društvu zaslužuje i hejt, a kamoli kritiku.

    ОдговориИзбриши