07 јул 2009

EPS = Državni monopol (u najpogrdnijem smislu)


Eto, bilo mi dosadno, pa pomislih kako bi bilo lepo kada bi mi umesto visokih računa za struju stizali nešto niži iznosi. I tako ja odlučih da se u svojoj 34-oj godini konačno osamostalim od svojih roditelja - barem energetski.

Eh pa sad. Ovaj prvi pasus već zvuči i previše kritički za jednog člana DS-a. Pa šta onda ? Znači li to da moram da ćutim ? Moram li svojim nečinjenjem prećutno saučestvovati u narodnoj otimačini. NE ! Jer me to gospodo draga mnogo boli.

Moram li da ćutim o tome kako EPS na svoju ruku donosi odluke tipa "uvođenje saglasnosti" ? A šta je to "saglasnost" uopšte ? Za neupućene - ako želite razdvojiti obračun potrošnje električne energije potrebna vam je "saglasnost". Ali ne od boga oca, nego od boga EPSa. Dobar dan, hoćete li mi dozvoliti da razdvojim potrošnju električne energije na dva dela. Ček da razmislimo. Ajde, daćemo ti saglasnost. A saglasnost je u stvari cifra od koje će vas zaboleti glava. Ima da dignete i kredit ako treba, ali požurite jer EPS naravno zadržava sva prava izmene cenovnika, a da vas pritom ni ne obaveste iako ste ušli u proceduru. Tako je bilo i u mom slučaju.

Dakle ušao sam u proceduru dobijanja "saglasnosti". U Vrbasu mi je sasvim kulturan i suzdržan službenik dao sve informacije o dobijanju "saglasnosti". Sve po redu. Prvo merenje uzemljenja (2500 din). Zatim plaćanje "saglasnosti" (50.000 din). Kod ovog koraka sam razume se bio prinuđen da dignem kredit. Dok sam ja završio proceduru oko dobijanja kredita (10 dana) je došlo do izmene cenovnika. Sada je saglasnost koštala oko 60.000 din. Ja šta ću, nego da pozajmim pare. To sam i uradio i konačno platio ceh u krčmi kod EPSa. Onda je na red došla i kupovina sata (brojila). To me je koštalo oko 25.000 din. Da bi računica bila potpuna moram da naglasim da je i majstor naplatio oko 2500 din za ugradnju sata. Sve to je dakle koštalo oko 90.000 din.

I dolazi momenat razdvajanja potrošnje između mene i mojih roditelja. Dolazi ekipa iz EPSa. Stručnjaci ! Ekipa koja bi u svakom pogledu trebala opravdati ime EPSa. Ali ne ! Ipak je ovo Srbija. Došli su i nikog ništa ne pitaju. Nema pitanja: "Imate li uključeno nešto od uređaja?". Ne pitaju, nego istog momenta isključuju struju - stručnjaci ! I naravno da mi je bio uključen kompjuter. Sva sreća pa je crkao "samo" UPS. To je samo dodatnih 60 eura štete. Nije to strašno kada rade stručnjaci - može to i gore. Šta ? Da ih tužim ? Pa oni su sve i svja. Nisam toliko lud.

A sve to da nebih plaćao račune od 20.000 din, nego 10 x manje. Sve to zbog crvene zone.

Ah, da ne zaboravim i ovo. EPS mimo svih zakona naše države, građanima Srbije izlazi u susret tako što ne isključuje one korisnike koji plaćaju bar deo duga. Znači sposobni su i radi da vas kreditiraju koliko god treba. I sve je u redu dok plaćate bar deo duga. Sve može na rate i sve može na dođeš mi - dođem ti. Ali ako vam treba "saglasnost" - onda zaboravite da vam EPS izađe u susret. Kredit - NEMA ŠANSE ! ČINJENICA JE DA IM VIŠE ODGOVARA DA VAM NAPLAĆUJU CRVENU ZONU UMESTO SAGLASNOSTI. Zato vam neće dozvoliti odloženo plaćanje. Oni više vole da visite u crvenoj zoni nego da skupite lovu za "saglasnost".

O "kvalitetu" njihove usluge ni ne želim da pričam, jer taj kvalitet ni ne postoji. Postoji samo državni monopol koji je alatka za otimanje para.

Da li je to fer prema narodu Srbije ? I treba li da ćutimo o ovome ?

Нема коментара:

Постави коментар